|
Sømand
Diamant Medlem

Denmark
posteringer 646 |
Skrevet - 21 jul 2010 : 02:50:59
|
Der er nu en klar tendens til, at vaneforbrydere nu har fundet ud af, at det næsten er omkostningsfrit at overfalde ældre og handicappede i egen bolig.
Det har nu fået et omfang, så de ældre ofte har problemer med færdes i egen lejlighed eller på vej til at handle i nærbutikker.
Fremfor at så mange politifolk henter folk til byretten, må det nu være et krav fra os andre, at der bliver lavet en STOR insdats på, at de ældre kan være i fred.
Således bør det fremover være, at såfremt man overfalder eller bryder ind hos ældre og gangbesværede, at så takseres straffen i retten til minimum 5 års fængsel og en betaling i erstatning til den ældre på den enhver tid stående 60 % procent af netto lønnen i 10 år frem!!
Lad os få stoppet det evindelige hyleri fra venstrefløjens hylehorn når kriminelle kritiseres for deres adfærd. Lad os i stedet få sat nogle af disse vaneforvrydere til vægs, ved at starte med at fratage dem elementære grundlovssikrede rettigheder ved denne type forbrydelser.
Således bør det fremover være omkostnings frit at påføre indbrudstyve, vaneforbrydere så stor smerte i bevæge apparatet ved indbrud, at de i lang tid ved enhver bevægelse - herunder den daglige vandladning, vil blive mindet på, at de har lavet en forbrydelse som samfundet IKKE vil acceptere!!
Mvh
Sømanden |
Rettet af - Sømand on 21 jul 2010 03:04:11 |
|
|
Benny
Diamant Medlem

Denmark
posteringer 1552 |
Skrevet - 21 jul 2010 : 11:40:25
|
Hej Sømand
Problemet med Politiet, er jo, at de ikke kan gøre ret meget mod hjemmerøverier.... Før de er sket.. Så at tage dem fra alle de andre bestillinger, vil jo unægteligt, være en fejl af dimensioner....
Det er ikke det store problem, at Politiet fragter dem til og fra Retten, men mere det, at de også fragter dem rundt mellem diverse arrest huse, hvilket er meget tidskrævende, og da der altid er mindst 2 mand, koster det mange såkaldte mandetimer... Og disse er et problem.
Om det er hyleri fra en bestemt politisk side, skal jeg ikke gøre mig til dommer over... Men det er jo desværre bevist, at gør man en form for røveri, alt for besværlig... Så opfinder tyvene en ny... Og en af de sidste, er så blevet hjemmerøverier mod ældre og svagelige..... Og her vil jeg da igen opfordre dem til, ikke at gøre modstand.... For som jeg skrev, hjemmerøverier hos ældre og svagelige.... De har altså ikke mange chancer, mod 3 eller 4 raske unge mennesker.... Så hellere miste lidt penge og stolthed, end førligheden eller livet... Resten kan man trods alt, forsikre sig imod... Og det sidste, ville nok være en god ide, for ingen er bedre til at holde Politiet i ilden, end forsikringsselskaberne.
De ældre kan jo så til gengæld gøre mange ting... Som vi jo gennem tiderne har debatteret nogle gange.
Hvad straffen skulle være... Tja, det lader jeg domstolene om... Men jeg kunne da forestille mig, at de blev dømt til at foretage diverse daglige indkøb for F.eks 10 pensionistpar, i en bestemt periode.... Altså sådan en form for udvidet samfundstjeneste.... Og måske endnu mere sofistikeret... Bliver der en dom nummer 2 af samme skuffe, så kommer man til at bære elektronisk fodlænke, i F.eks 5 eller 10 år... Så man til enhver time, kan godtgøre deres færden, samt at de overholder de forpligtelser, de er blevet pålagt....
Så kan de overveje, om de korte fornøjelser, de kan få ud af det, som de kan hente ud af et hjemmerøveri, er følgerne værd.... For nu skal de ikke bare puttes i en celle... Men ud i samfundet, for at gøre gavn, for den skade de har forvoldt, så at sige, til offentlig udstilling....
M.V.H....Benny..
|
Når utak er værtens løn, hvad får værtinden så - Hun får de små stød værten giver. |
 |
|
|
Sømand
Diamant Medlem

Denmark
posteringer 646 |
Skrevet - 21 jul 2010 : 20:27:08
|
Hej Benny,
Nej -ikke så meget parlamentéren og forslags giveri overfor de formastelige. En KLOKKEKLAR konsekvens beregnende parameter for, hvordan man - hvis man overfalder ældre, kan se fremtiden i møde.
Og gerne for min skyld: Man kan bures inde så længe at det påregnes, at man ikke længere overfalder sagesløse. Ellers bliver vi ALDRIG færdige med denne problematik - men vugges tilbage i tågernes land af venstre orienterede vrøvlehoveder, som alligevel IKKE fatter hvilken fare potentielle ældre er i.
Og nej - de ældre skal ikke have special perioder hvor de kan købe ind. Vi to har fortsat frihenden til at bestemme. Opdager man i et specielt område, at tyveri "wanna-bees" vil være at finde, så må de bures inde indtil de kan finde et passende adfærdsmønster, som IKKE giver smerte for andre.
Nu har samfundet diskuteret dette siden de sløve Nyrop dage - og der er INTET sket, hvor almindelige mennesker man vende tommen opad kan sige:" Endelig sker der noget - det var også på tide".
Nej - der er intet afgørende sket! Lidt sagsbehandling hist og pist, og flere ansatte i "Forsigtigheds-brancen" hvor man til stadig går om de kriminelle som katten om den varme grød. Det er blevet noget leddeløst lalleværk. Og i selvsamme nu, hvor jeg er i blækhuset, er der sikkert en ældre person her i Kongeriget, som er ved at blive forulempet...
Mvh
Sømanden
Kopi af besked: Oprindelig indsendt af Benny
Hej Sømand
Problemet med Politiet, er jo, at de ikke kan gøre ret meget mod hjemmerøverier.... Før de er sket.. Så at tage dem fra alle de andre bestillinger, vil jo unægteligt, være en fejl af dimensioner....
Det er ikke det store problem, at Politiet fragter dem til og fra Retten, men mere det, at de også fragter dem rundt mellem diverse arrest huse, hvilket er meget tidskrævende, og da der altid er mindst 2 mand, koster det mange såkaldte mandetimer... Og disse er et problem.
Om det er hyleri fra en bestemt politisk side, skal jeg ikke gøre mig til dommer over... Men det er jo desværre bevist, at gør man en form for røveri, alt for besværlig... Så opfinder tyvene en ny... Og en af de sidste, er så blevet hjemmerøverier mod ældre og svagelige..... Og her vil jeg da igen opfordre dem til, ikke at gøre modstand.... For som jeg skrev, hjemmerøverier hos ældre og svagelige.... De har altså ikke mange chancer, mod 3 eller 4 raske unge mennesker.... Så hellere miste lidt penge og stolthed, end førligheden eller livet... Resten kan man trods alt, forsikre sig imod... Og det sidste, ville nok være en god ide, for ingen er bedre til at holde Politiet i ilden, end forsikringsselskaberne.
De ældre kan jo så til gengæld gøre mange ting... Som vi jo gennem tiderne har debatteret nogle gange.
Hvad straffen skulle være... Tja, det lader jeg domstolene om... Men jeg kunne da forestille mig, at de blev dømt til at foretage diverse daglige indkøb for F.eks 10 pensionistpar, i en bestemt periode.... Altså sådan en form for udvidet samfundstjeneste.... Og måske endnu mere sofistikeret... Bliver der en dom nummer 2 af samme skuffe, så kommer man til at bære elektronisk fodlænke, i F.eks 5 eller 10 år... Så man til enhver time, kan godtgøre deres færden, samt at de overholder de forpligtelser, de er blevet pålagt....
Så kan de overveje, om de korte fornøjelser, de kan få ud af det, som de kan hente ud af et hjemmerøveri, er følgerne værd.... For nu skal de ikke bare puttes i en celle... Men ud i samfundet, for at gøre gavn, for den skade de har forvoldt, så at sige, til offentlig udstilling....
M.V.H....Benny..
|
 |
|
|
max
Guld Medlem

Denmark
posteringer 211 |
Skrevet - 25 jul 2010 : 09:35:07
|
|
Potentielle ældre ??? ;-) |
max |
 |
|
|
Benny
Diamant Medlem

Denmark
posteringer 1552 |
Skrevet - 27 jul 2010 : 04:36:49
|
Hej Sømand
Jamen sig mig, er det sådan helt personligt, du har noget imod Poul Nyrup... Da min hukommelse skulle svigte mig fælt, hvis ikke hjemmerøverier, stort set var et ukendt begreb før denne borgerlige regering.... Og dermed altså et fænomen, opstået inden for de sidste 10 år....
Jamen hvad er det, du kalder klokkeklar.... Vi har ingen glæde af dem, bag tremmer... Det må vel være der, de gerne vil hen, så de kan slippe for ganske almindeligt fysisk arbejde.... Fængslerne er i forvejen, overfyldte... Så at de ligefrem skulle have en afskrækkende effekt, er der så absolut intet der tyder på....
Så vi skal nok tilbage til de mere primitive former for afstraffelse, så som at blive sendt i mosen, og grave tørv.... Og med de oliepriser der er i dag, skulle det ikke undre mig, at de nemt ville kunne sælges. Så straffen fremover, måske ikke længere skulle måles i år, men i Tons. Tanken tiltaler mig gevaldigt ....
Straf er en underlig skabning.... Så længe den er rimelig, er der en chance for, at den virker afskrækkende.... Men at gøre den urimelig... Så er chancen for, at forbrydelsen også bliver meget meget værre. Det er muligt nogle opfatter det som hylekor... Men at gøre straffen for hjemmerøveri hårdere, end for uagtsomt manddrab.... Så bliver der ingen domme for hjemmerøverier... Men en del flere, der dømmes for uagtsomt manddrab.... Var det der, du ville hen.. 
M.V.H....Benny..
|
Når utak er værtens løn, hvad får værtinden så - Hun får de små stød værten giver. |
 |
|
|
Benny
Diamant Medlem

Denmark
posteringer 1552 |
Skrevet - 27 jul 2010 : 04:43:16
|
Hej igen Sømand
Tror egentligt du misforstod noget af det tidligere indlæg....
Der skulle ikke være bestemte tider, hvor de ældre skulle handle ind.. Det var den dømte, der skulle ordne deres indkøb for dem... Hvilket altså var en del af straffen....
M.V.H....Benny..
|
 |
|
|
Sømand
Diamant Medlem

Denmark
posteringer 646 |
Skrevet - 01 aug 2010 : 11:41:26
|
Hej Benny,
Lad mig skrive det "mellem" kort, da du indmellem (jeg ved ikke om det er noget hormon karakterieseret som gør at du indimellem er "sådan") ....skal have alt gennemdokumenteret, analyseret, flæske-sprøjtet mv... :-) i et liv som virker for mig som lidt "tørt".
Jeg mener fortsat at indespræring efter voldelige aktiviteter eller andre aktiviterer, hvor man har påført andre store fysiske eller psykiske smerter, er den ENESTE løsning. Det har vist sig i 25 år, at pædagogiske løsninger med "dialog" IKKE virker. En kombination at stor dansk misforstået human indstilling og enorm barnlig naivitet har gjort, at kriminelle - danske som etniske - har KRONEDE dage i alt fra hjemmerøverier, raste-plads røverier og vold i gågader. Enlige kvinder som gennembankes af deres voldelige ægtefæller griner man nærmest af på "Folketingsniveau" - fordi det først er NÅR de er gennembanket ENDNU en gang af ægtefællen, at der kan lave f.eks "tilhold" uden opsyn etc. Er du med Benny????
Om man laver hjemmerøverier eller overlagt manddrab, er for mig enslydende i VOLDENS omfang. Vi har det i lovgivningen med at skulle gradbøje "dødens indtræden" helt ud i det urimelige.
Til dig og andre som ofte har det ligesom Enhedslistens medlemmer, at man spilder "Folkestyrets" tid med ligegyldigheder, da har jeg følgende kommentar:
Indesprring er måske ikke en "løsning" for den kriminelle. Dem er jeg egentlig også ligeglad med - Benny. De har valgt en bane i sit liv, som ikke er ligefrem proportional med de normer, som er i lovene eller hos almindelige mennesker. Enhver vælger SELV en kriminel løbebane, da ingen jo fødes kriminelle. Og det er IKKE samfundets skyld at man begynder at stjæle eller gennembanke andre. Det er en ren forældre opgave på LAVT niveau af FORHINDRE dette.
Man kan ikke "helbrede" dybt kriminelle med dialog. Men man kan spærre folk inde - og via oplysning og en fratagelse af "naturlige" goder som TV, Internet i cellen - MÅSKE få nogle til at forstå, at det med at behandle sine medborgere acceptabalt, OFTE kan give et bedre liv.
Man belønner nogle kriminelle i DK's fængsler med Internet, kabel TV mv. Hvorfor skal de have belønning? Hvor skal de ikke blot kede sig, til de finder ud at, at gode aktiviteter som er frembragt AF DEM SELV- er vejen frem?
For min skyld kan man sende vaneforbrydere med meter lange straffe attester i spjældet resten af deres liv sammen med pædofile og og andre med lavt menneske værds opfattelse. Om man kalder det "normopbyggende" eller friheds berøvende er mig ligegyldigt. Blot jeg eller andre ikke skal kunne møde personer i gadebilledet, som er kendt for at gennembanke ældre eller begå ugentlige røverier.
Så kan vi lade jurister af upolitisk observans, opfinde de juridiske begreber for tilværelsen blandt murene. Dette lov sæt trænger til en 2010 justering!!
Jeg har nævnt det bør Benny: Frem for at sidde i skjul som en Taleban soldat med børn som skjold i kvinderes klæder og "skyde" når vi andre kommer på banen med nye indlæg - så kom selv med nogle som vi andre kan "gennemanalysere".
Hvis ikke jeg kendte dig som den du er, så ville jeg tro at du var en "re-inkarnation" af Marianne Jelved. De samme tørre svar og "normsøgende regelrette meninger"...osv...! Spænd Hjelmen Benny, og kom ud i "skydefeltet" til vi andre :-)
Mvh
Sømanden
Hej Sømand
Jamen sig mig, er det sådan helt personligt, du har noget imod Poul Nyrup... Da min hukommelse skulle svigte mig fælt, hvis ikke hjemmerøverier, stort set var et ukendt begreb før denne borgerlige regering.... Og dermed altså et fænomen, opstået inden for de sidste 10 år....
Jamen hvad er det, du kalder klokkeklar.... Vi har ingen glæde af dem, bag tremmer... Det må vel være der, de gerne vil hen, så de kan slippe for ganske almindeligt fysisk arbejde.... Fængslerne er i forvejen, overfyldte... Så at de ligefrem skulle have en afskrækkende effekt, er der så absolut intet der tyder på....
Så vi skal nok tilbage til de mere primitive former for afstraffelse, så som at blive sendt i mosen, og grave tørv.... Og med de oliepriser der er i dag, skulle det ikke undre mig, at de nemt ville kunne sælges. Så straffen fremover, måske ikke længere skulle måles i år, men i Tons. Tanken tiltaler mig gevaldigt ....
Straf er en underlig skabning.... Så længe den er rimelig, er der en chance for, at den virker afskrækkende.... Men at gøre den urimelig... Så er chancen for, at forbrydelsen også bliver meget meget værre. Det er muligt nogle opfatter det som hylekor... Men at gøre straffen for hjemmerøveri hårdere, end for uagtsomt manddrab.... Så bliver der ingen domme for hjemmerøverier... Men en del flere, der dømmes for uagtsomt manddrab.... Var det der, du ville hen.. 
M.V.H....Benny..
|
 |
|
|
Benny
Diamant Medlem

Denmark
posteringer 1552 |
Skrevet - 01 aug 2010 : 20:09:32
|
Hej Sømand
Jamen der er noget du helt har misforstået, og det har du gjort gennem rigtigt lang tid.....
Når jeg debatterer sådanne emner, er det på ingen måder, af hensyn til den kriminelle.... Men af hensyn til deres ofre, og fremtidige ofre...
Mig bekendt, er ingen blevet bedre af, at komme i fængsel.... Man sætter en temmeligt amatøragtig kriminel i fængsel, og ud kommer en Proffessionel, og fuldt uddannet tyveknægt, eller hvad det nu end er for en skabning....
Jo jeg kan godt, se, hvis Politiet tager spritbilistens bil, så kører han ikke spritkørsel længere.... I hvert fald ikke i den bil... Men se nu er det så, at jeg har 3 gange, været udsat for, at han så til gengæld brugte min. Samt yderligere et par gange, har prøvet på at komme til at bruge min.... Så altså virkningen af at tage hans bil, er altså ikke helt så effektiv, som man siger....
Om det hedder hjemmerøveri, eller manddrab, der er en klar forskel. Det ene, bliver der stjålet noget, måske brugt tvang, og måske også vold i et eller andet omfang.... Derfor hedder det røveri. Ved manddrab, er der nogen, der har mistet livet... Og da hele straffeloven bygger på, at livet er det dyrebareste vi har... Så skal hele loven laves om, hvis dette ikke længere er tilfældet.
Men Okay, du må jo så konstatere, at din borgerlige regering, efter 10 år ved magten, heller ikke har indført andet, end kaos lovgivning, og absolut intet der kunne bruges til noget som helst.... Så kan det være, vi kan blive fri for at høre mere på dit Nyrup fixerede personpladder, og så måske i stedet, debattere problemerne....
Det er jo det, vi to skal gøre... Medmindre du vil have os ud, og lave hjemmerøverier... Eller måske gennemtæve skrubtudsen.... Og bagefter prøve at tildele hende et polititilhold, for at være truende ....
Vi kan debattere, og finder vi nogle rigtigt gode ideer, kan vi give dem videre til politikerne. Vi behøver ikke fortælle de tåbelige, dem har de selv fundet .
Og altså nok engang.... Jeg er på ingen måder i skjul....
M.V.H....Benny..
|
 |
|
|
C.J.
Diamant Medlem

Denmark
posteringer 1139 |
Skrevet - 01 aug 2010 : 22:06:44
|
Hej Sømand
Jamen der er noget du helt har misforstået, og det har du gjort gennem rigtigt lang tid.....
Når jeg debatterer sådanne emner, er det på ingen måder, af hensyn til den kriminelle.... Men af hensyn til deres ofre, og fremtidige ofre...
Mig bekendt, er ingen blevet bedre af, at komme i fængsel.... Man sætter en temmeligt amatøragtig kriminel i fængsel, og ud kommer en Proffessionel, og fuldt uddannet tyveknægt, eller hvad det nu end er for en skabning....
Jo jeg kan godt, se, hvis Politiet tager spritbilistens bil, så kører han ikke spritkørsel længere.... I hvert fald ikke i den bil... Men se nu er det så, at jeg har 3 gange, været udsat for, at han så til gengæld brugte min. Samt yderligere et par gange, har prøvet på at komme til at bruge min.... Så altså virkningen af at tage hans bil, er altså ikke helt så effektiv, som man siger.... Om det hedder hjemmerøveri, eller manddrab, der er en klar forskel. Det ene, bliver der stjålet noget, måske brugt tvang, og måske også vold i et eller andet omfang.... Derfor hedder det røveri. Ved manddrab, er der nogen, der har mistet livet... Og da hele straffeloven bygger på, at livet er det dyrebareste vi har... Så skal hele loven laves om, hvis dette ikke længere er tilfældet.
Men Okay, du må jo så konstatere, at din borgerlige regering, efter 10 år ved magten, heller ikke har indført andet, end kaos lovgivning, og absolut intet der kunne bruges til noget som helst.... Så kan det være, vi kan blive fri for at høre mere på dit Nyrup fixerede personpladder, og så måske i stedet, debattere problemerne....
Det er jo det, vi to skal gøre... Medmindre du vil have os ud, og lave hjemmerøverier... Eller måske gennemtæve skrubtudsen.... Og bagefter prøve at tildele hende et polititilhold, for at være truende ....
Vi kan debattere, og finder vi nogle rigtigt gode ideer, kan vi give dem videre til politikerne. Vi behøver ikke fortælle de tåbelige, dem har de selv fundet .
Og altså nok engang.... Jeg er på ingen måder i skjul....
M.V.H....Benny..
Var der ikke noget med at du kørte i en Lada Benny? Hvis det er tilfældet så kan det kun være dig selv som har kørt spritkørsel i den, da det aldrig er sket at en Lada er blevet stjålet  |
 |
|
|
Benny
Diamant Medlem

Denmark
posteringer 1552 |
Skrevet - 02 aug 2010 : 12:54:38
|
Hej CJ
Jeg havde godt nok en Lada, til for få dage siden....
Men ved nærmere eftertanke, og selvfølgelig, et lille smukig på kilometertælleren, så havde den kørt ca 1000 km siden sidste syn... Så var der lige som ikke rigtigt nogen grund til at syne den igen.... Så den blev kørt til skrot sidste fredag....
Så nu har jeg kun mine Opel'er....
Men at det var synd og skam, det vil jeg ikke lægge skjul på.... For den var en ganske udmærket bil... Bare umulig at sælge...
M.V.H....Benny..
|
 |
|
|
|